Blog Ogródek Marysieńki
piątek, 23 październik 2015 00:00

Centrum Nauki Kopernik / Copernicus Science Centre

Centrum Nauki Kopernik 2 sm

 

Centrum Nauki Kopernik! To wyjątkowe miejsce, angażujące dziecięce ręce i umysł.

Pierwszą godzinę spędziliśmy w sali BZZ BZZ! Jest tam woda, koła zębate, elementy przyrody, dźwięki ptaków, piękny korzeń itp.

Później, po małej przekąsce wybraliśmy się poznać dalsze zakątki Centrum Nauki Kopernik. Oto nasza fotorelacja. Zapraszamy!

 

Copernicus Science Centre is an extraordinary place, which angages children's hands and minds.

We started with the BUZZ BUZZ! space and went off to explore the rest of the Centre.

Here are some pictures to remind us about this great excursion.

Centrum Nauki Kopernik sm

 

 

Centrum Nauki Kopernik 3 sm

Italia 1

Wakacyjne spotkania z gośćmi z różnych stron świata. 

Powitaliśmy w naszych progach Valentinę - Włoszkę, która była bardzo zainteresowana, aby poznać nasze przedszkole i dzieci oraz zobaczyć, jak wygląda życie w społeczności montessoriańskiej.

Valentina przyniosła przepiękne muszelki, które dzieci oglądały, brały w ręce, a nawet sprawdzały, czy słychać w nich szum morza. Zaś przedszkolaki podzieliły się swoimi podróżami dalekimi i tymi bardziej bliskimi. Usiedliśmy wszyscy w kręgu i przynieliśmy ze stolika natury pocztówki, które dzieci przysyłały ze swoich wojaży: z Niemiec, Omanu, Dubaju, Republiki Południowej Afryki, polskiej Białowieży, Grecji, z Chicago w USA, Słowacji, Monaco, Półwyspu Helskiego, znad Bałtyku, Chorwacji, Łeby oraz Torunia czy Kudowy-Zdroju i Sobieszowa.

Summer international guests from different part of the world.

During summer time we welcomed Valentina - she comes from Rome, Italy. She was very eager to see our preschool and get to know the children. She also wanted to know a bit more about Montessori and the way our preschool team works.

Valentina brought us beautiful sea shells. We could both wath them, see what shapes they are and even check whether it was possible to hear the sea. In return children shared their voyages and shorter trips and showed Valentina all of the postcards they have sent to the preschool so far. There were ones from: Oman, Dubai, Chicago, Slovakia, Monaco, Poland, Baltic Sea, Toruń and other Polish cities.

Italia 2

Oto korowód z muszelek.

Making a line out of sea shells.

Italia 3

 

Dziękujemy za odwiedziny i zapraszamy ponownie!

Thank you for your visit and till next time!

wtorek, 08 wrzesień 2015 00:00

Od nasiona do rośliny / From seed to plant

plnat life cycle

"Życie przyciąga dzieci" - Maria Montessori

Tymi słowami rozpoczynamy fotorelację z ostatnich zajęć przyrodniczych. Tym razem były one poświęcone roślinom, a w szczególności drzewom. 

 

"Life attracts children" - Maria Montessori

With these words we want to begin the photo-story about our latest nature classes. The theme were the plants and trees in particular.

plants nature classes 2

Pani Asia rozmawiała z dziećmi o tym, co jest potrzebne roślinom do życia: woda, powietrze, ziemia. Rośliny produkują tlen.

Dzieci w sposób naturalny interesują się życiem, naturą, dobrem, jeśli tylko takimi rzecami będziemy je otaczać.

Poznaliśmy cykl życiowy rośliny, czyli jak roślinka od ziarna rozwija się poprzez wypuszczenie korzeni, łodygi aż do w pełni rozwiniętej rośliny.

Ms Joanna talked with the children what was needed for a plant to grow: water, soil, air. Plants produce oxygen.

It is natural for children to follow life, to be interested in nature and everything that is good. We just need to let them discover it and surround children with such ideas, objects and things.

We learnt about the plant life cycle. How from the seed develops the plant.

plant life cycle nature classes

To, co pod ziemią - to korzeń.

To, co nad ziemią - łodyga. 

 

Dzieci wspólnie układały kolejność, w jakiej rozwija się jabłoń - jedno z drzew owocowych, które rosną w sadzie. Najpierw jest nasionko, potem małe drzewno, które rośnie, pączki i kwiaty. Zapylają je owady: pszczółki albo motylki. Dzięki temu może powstać owoc - jabłko. W nim z kolei znowu mamy nasiona, czyli pestki.

 

What is underground is the root.

What is above the ground develops the stem.

plants nature classes

 

plan life cycle classes sm

 Mikroskop i lupa - narzędzia przyrodnika.

Microscope and a magnifying glass - tools of a scientist.

plants nature classes 3

 

"Ręka jest narzędziem inteligencji" - Maria Montessori

"Hand is the tool of intelligence" - Maria Montessori

 Nie można przecenić inteligentnej aktywności dziecka, o której mówi Maria Montessori. Dziecko buduje siebie. Tworzy swoją osobę poprzez oddziaływanie w otoczeniu. To, z czego składa się jego otoczenie jest bezpośrednio związane z aktywnością i wyborami najmłodszych.

Oto praca własna w wykonaniu Anielki: od układania mapy wraz z chwytem pęsetkowym (potrzebnym później do pisania); wycieranie kubeczków (dbanie o otoczenie, dawanie czegoś z siebie innym oraz świetny sposób na koordynację pracy obu rąk); odkładanie tacki na miejsce po skończonej pracy; układanie zwierzątek.

individual work sm

dog park

 

Wiele razy podczas naszych spacerów na Pola Mokotowskie lub do Dolinki Szwajcarskiej udało nam się zaprzyjaźnić z różnymi pieskami. Dzieci rzucały patyki i uczyły się jak zachowywac się w sposób przewidywalny dla psa.

 

poniedziałek, 07 wrzesień 2015 13:33

Kartonowe cudeńka / Cardboard animals

cardboard craft sm

W naszym przedszkolu każdy gość jest mile witany. Ostatnio mieliśmy odwiedziny Pani z Włoch, tym razem zawitała do nas Pani z Argentyny - Melisa. Dzieci przywitały się z naszym gościem - niektóre po angielsku inne po hiszoańsku. W kręgu mieliśmy czas, aby się przedstawić. Dzieci bardzo chetnie pokazały, na którym kontynencie leży Argnetyna - oczywiście w Ameryce Południowej. Mówi się tam po hiszpańsku, ale trochę inaczej niż w Hiszpanii. Uczyliśmy sie kiedyś nawet piosenki po hiszpańsku, ale z argentyńskim akcentem, gdzie niektóre słowa różnią się od tych w innych krajach hiszpańskojęzycznych.

Latynosi są osobami bardzo pogodnymi i otwartymi. Dokładnie taka okazała się Melisa. Wspólnie spędziliśmy trochę czasu zarówno przy spotkaniu w kręgu jak i wspólnej zabawie.

Zapraszamy ponownie!

 

Guest Argentina

poniedziałek, 07 wrzesień 2015 00:00

Pleack ucznia / The first grader's backpack

school backpack

 

Milo podczas ostatniego dnia w przedszkolu prezentuje swój szkolny plecak. Jest on dużo większy od przedszkolnego, ale za to również zielony. Dzieci mogły obejrzeć, co w sobie mieści: przybory szkolne takie jak: zeszyt, bloki kolorowe, klej w sprayu, nożyczki, kalkulator, linijka, temperówki, ołówki, plastelina oraz śniadaniówkę.

Na pewno będziesz używał jeszcze wiele innych rzeczy w szkole. Życzymy Ci, abyś z radością rozpoczął rok szkolny!

 

On the last day at the preschool Milo brought his 'school backpack' - also green but much bigger than the one he used to bring to the kindergarten. Children could see all of the school equipment that was held inside.

Milo, we wish you a joyful first month at school!

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Nowe zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zmiana ustawień w popularnych przeglądarkach

Internet Explorer 9.0

Z menu przeglądarki (prawy górny róg): Narzędzia > Opcje Internetowe > Prywatność, przycisk Witryny. Suwakiem ustawiamy poziom, zmianę zatwierdzamy przyciskiem OK.

(Więcej na stronie o przeglądarce Internet Explorer)

Mozilla Firefox

Z menu przeglądarki: Narzędzia > Opcje > Prywatność. Uaktywnić pole Program Firefox: „będzie używał ustawień użytkownika”.
O ciasteczkach (cookies) decyduje zaklikanie – bądź nie – pozycji Akceptuj ciasteczka.
(Więcej na stronie o przeglądarce Mozilla Firefox)

Google Chrome

Trzeba kliknąć na menu (w prawym górnym rogu), zakładka Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane. W sekcji „Prywatność” trzeba kliknąć przycisk Ustawienia treści. W sekcji „Pliki cookie” można zmienić następujące ustawienia plików cookie:
Usuwanie plików cookie
Domyślne blokowanie plików cookie
Domyślne zezwalanie na pliki cookie
Domyślne zachowywanie plików cookie i danych stron do zamknięcia przeglądarki
Określanie wyjątków dla plików cookie z konkretnych witryn lub domen
(Więcej na stronie o przeglądarce Chrome)

Opera

Z menu przeglądarki: Narzędzie > Preferencje > Zaawansowane.
O ciasteczkach decyduje zaznaczenie – bądź nie – pozycji Ciasteczka.
(Więcej na stronie o przeglądarce Opera)

Safari

W menu rozwijanym Safari trzeba wybrać Preferencje i kliknąć ikonę Bezpieczeństwo. Tu wybiera się poziom bezpieczeństwa w obszarze ,,Akceptuj pliki cookie”.
(Więcej na stronie o przeglądarce Safari)